Роль шкільної бібліотеки у стимулюванні та популяризації учнівської творчості

      Перебудовні процеси в Україні обумовлюють нові тенденції розвитку освіти. З’явилася нагальна потреба суспільства в творчих, діяльних, обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадянах.
   Після проведеної педагогічної ради по питанню обдарованості вчительський колектив розробив систему роботи з обдарованими дітьми шляхом введення інтерактивних форм і методів, впровадження нових освітніх технологій, поставив завдання і визначив очікувані результати, було здійснено анкетування дітей та вчителів, опрацьовані методичні рекомендації щодо виявлення обдарованості дитини, дані поради батькам, які бажають розвивати ці здібності у своїх дітей.
  Вся ця проведена робота дала позитивний результат.
   З 2002 по 2008 рік за результатами участі у ІІ і ІІІ етапах учнівських олімпіадах рейтинг школи - 4 місце серед сільських шкіл. У 2008 – 2009 навчальному році – 3 місце, а у 2009 - 2010 навчальному році – 2 місце.
  Наші учні були переможцями і призерами Всеукраїнських конкурсів на кращий літературний твір:
- Соловей Іванна («Вірю в майбутнє твоє, Україно!» в номінації «Проза»»);
- Нинюк Олег («Школа майбутнього» в номінації «Проза»)
    Для задоволення інтересів учнів створено шкільне лісництво. Діти із задоволенням ведуть дослідження, закладають шкілки, де із насінини вирощують молоді саджанці. Є хороші результати роботи . Ми нагороджені грамотою райдержадміністрації відділу освіти і науки за змістовно організовану дослідницьку роботу та підготовку призера обласного конкурсу з природознавства «Юний дослідник», грамотами Волинської обласної державної адміністрації за активну участь в обласному зльоті шкільних лісництв, у Всеукраїнській акції «Майбутнє лісу в твоїх руках», в обласному заочному конкурсі – оглядів «Галерея кімнатних рослин».
   Осередком духовного становлення дитини також завжди була, є і буде бібліотека. Книгозбірня постійно перебуває у безперервному пошуку шляхів стимулювання та популяризації учнівської творчості.
   Більше десяти років діє при бібліотеці драматичний гурток «Аматори сцени». Ставлю перед собою мету – навчити дітей основам сценічної гри, познайомити їх з особливостями її організації,прилучати школярів до невичерпних джерел духовності і в результаті – сприяти творчому розвитку учнів. Хочу, щоб неповторні пахощі рідного слова стали для моїх вихованців найдорожчими і найріднішими, пробуджували у них творчі сили.
   П’єси Квітки – Основ’яненка «Сватання на Гончарівці», Лесі Українки «Лісова пісня», Михайла Старицького «За двома зайцями», Івана Франка «Украдене щастя» знайшли на сцені школи друге життя. Увазі глядачів була представлена інсценізація повісті О.Кобилянської «У неділю рано зілля копала» та завжди актуальна «Кайдашева сім’я» Нечуя – Левицького. Зауважимо, сценарії двох останніх заходів під моїм керівництвом складали діти. У цьому навчальному році робота гуртка була представлена на Новорічному святі. Присутні радо вітали героїв повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом».
  Азам театрального мистецтва вчаться не лише старшокласники. Учні молодших класів теж намагаються спробувати себе у ролі акторів. Приємно було спостерігати, як перевтілювалася малеча, граючи ролі у п’єсі «Рукавичка - невеличка», у казці «Про кмітливу дівчинку Машу і Бурмила ведмедя». Глядачі раділи успіхам дітей.
  Прагну прилучити школярів до чарів художнього слова. Намагаюся викликати у них бажання самим повідати про красу навколишнього світу, про свої думки і почуття. Проводячи конкурс «Моя книжка», запропонувала учням самостійно зробити книжечку. Ознайомивши дітей з особливостями оформлення сторінок, обкладинки, порадила їм написати казки, вірші оповідання. Учні активно включилися в роботу. В результаті були оформлені гарні книжечки. Визначили двох переможців.
   Виховую у дітей любов до свої малої батьківщини. Включаю їх в активний пошук нового про своє село, свою школу.
Будучи керівником гуртка «Дивослово», я організувала видавництво газети «Школа над Циром ». Все, чим живе навчальний заклад, усі значні події в ньому достовірно описувалися юними кореспондентами. Учні мали можливість друкувати результати власної дослідницької праці з вивчення минулого рідного села. «Моя рідна школа. Минуле й сьогодення» – так назвали ми свою проектну роботу. Було досліджено розвиток навчального – виховного процесу у селі Підцир’я починаючи від XIX ст.. і до наших днів. Справжнім відкриттям для нас стало знайомство з особливим педагогом, директором школи Серафимом Павловичем Теодоровичем. Він писав художні твори і посилав їх на рецензію Костянтину Георгійовичу Паустовському, який позитивно характеризував його письмо, спонукав для продовження цієї роботи. Шкода, що час зберіг для нас лише щоденник Серафима Павловича. Його копія знаходиться тепер у шкільній бібліотеці.
  Краєзнавчі дослідження обов’язково супроводжуємо збиранням інформації про успішних випускників школи. Неодмінно налагоджуємо контакти з ними, організовуємо зустрічі. Знайомлячи дітей із роботами земляків, виховуємо у них працьовитість, прагнення до постійного самовдосконалення. Радіємо, що сьогодні бібліотека збагатилась працями талановитих випускників школи. Так,маємо підручники з кібернетики та інформатики, написані доктором наук, професором Гарбарчуком Володимиром Івановичем, який зараз проживає і працює у Польщі. Подарував свої напрацювання книгозбірні професор ВДУ ім. Л.Українки Колб Олександр Григорович. Гордимось також працями своєї талановитої випускниці кандидата філологічних наук, поетеси, викладача Луцького педагогічного коледжу Чирук Людмили Миколаївни. Сьогодні у школі йде активна підготовка до зустрічі з нею, яка відбудеться 13 лютого. Досвід у такій роботі уже маємо. Презентуючи книгу Віталія Нестерука «Приїжджайте на Полісся», мали на меті посіяти в юних душах бажання допомогти Полісся зберегти, а ще – бажання вчитися творити.
  Творчість – процес багатогранний. Мабуть, найкраще це доводить спадщина, яку залишив нам рідний народ. Тому значну увагу приділяю вивченню усної народної творчості. Пройшовши творчою нивою рідного села, учні упорядкували збірники колядок, щедрівок, весільних, жниварських, різноманітних соціально – побутових пісень.
Розвитку активності, ініціативи, формуванню глибоких національних поривань слугували численні народознавчі заходи. Багатьом запам’яталося свято «Рушник – літопис життя». Присутні отримали задоволення від спілкування з відомою сільською вишивальницею та ткалею Дмитрук Галиною Мойсеївною. Цю роботу продовжуватимо і надалі. У рамках конкурсу «Усяким людям всякії дари…». запланували організацію зустрічей із талановитими умільцями рідного села.
Переконана: здобуте й розвинене в самостійних творчих пошуках залишається стійким надбанням дитячого розуму і душі. Тож розвиваймо дитячу творчість, плекаймо її, леліймо!

Немає коментарів:

Дописати коментар